28-02-17

4048

VENSTER OP DE WERELD

 

Salafisten bespreken ‘overeenkomst Holocaust en islamofobie’

*

In de Al-Amal Moskee in Hilversum spreken drie islamitische sprekers over de problemen van moslims in de samenleving. De moskee ligt onder vuur, omdat bleek dat de sprekers ook de ‘overeenkomsten tussen de vooroorlogse Jodenvervolging en de hedendaagse moslimhaat’ zullen bespreken.

 

Wat staat die boom daar toch prachtig…

*

‘Meer dan walgelijk en abject,’ zegt Roel Abraham, woordvoerder van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI). ‘De problemen die moslims hebben, en die hebben ze, zijn niet te vergelijken met de industriële uitroeiing van de Joodse bevolking in Europa in de oorlog. Die werd door de staat georganiseerd. Zo ver zal het nu niet komen.’

Afshin Ellian: ‘Bescherm juist Joden tegen het grote kwaad, de politieke islam’

Een van de drie sprekers is de salafistische prediker Fouad el Bouch, onder de alias Abou Hafs. Het CIDI geeft aan dat Hafs in 2014 betrokken was bij een vergelijkbaar controversieel evenement. Op 4 mei – de dag van de nationale Dodenherdenking – sprak de salafistische spreker over de ‘Palestijnse holocaust’.

‘Toeval bestaat niet’

Ook nu krijgt de organisatie vooral kritiek vanwege de timing van het evenement. In Hilversum wordt op zondag ook de Februari-staking herdacht. Tienduizenden Nederlanders kwamen in 1941 in actie tegen de razzia’s en de Jodenvervolging. ‘Natuurlijk, toeval bestaat niet. Maar in dit geval heb ik me ervan laten overtuigen dat het moment van de bijeenkomst géén relatie heeft met de herdenking van de Februari-staking,’ zegt burgemeester Pieter Broertjes (PvdA, zie foto hieronder: de man heeft een broertje dood aan stoef) tegen de Gooi- en Eemlander.


Broertjes (in volle ornaat) maakt zich weinig zorgen over het evenement. Volgens de burgemeester zijn er geen problemen te verwachten, en zullen er slechts tientallen bezoekers komen. Verder wil hij zich niet uitlaten over het evenement. ‘Het is hun discussie, daar ga ik me inhoudelijk niet mee bemoeien.’

*

Ex-Digitaliaanse Bedenkingen

*

De Al-Amal Moskee in Hilversum, de Stad van de PvdA-Burgemeester: is dat geen schrijf-fout, en diende daar niet de Al-Anal Miskee te staan?

Mijn excuses aan alle eerbare vreemdelingen, maar als die van Hilversum zich de Joden van het moment zeggen te zijn, dan weten die toch ook dat Joden in de jaren ’30-’40 op de meest vulgaire manier bespot werden, als teken des tijds? Wie kaatst, mag de bal terug verwachten, zullen we maar zeggen.

Wat echter wèl bedenkelijk is, is de medeplichtige Pilatus-houding van Broertje Burgemeester, vooraanstaand lid van de PvdA in die nog altijd Hollandse klinkende stad Hilversum. En ach: het is een verre jeugd-herinnering uit de voorhistorische tijd toen er nog geen TV bestond. Toen was er wel Radio Hilversum. Net zoals er Radio Toulouse bestond, wat de spotnaam was van ons Ma toen een van ons griende en snotterde zonder te kunnen stoppen. ‘Net Radio Toulouse’, grapte ze dan, onderwijl naarstig voort deed met de afwas…

Moest het mensje nog geleefd hebben om de Islam zoals in Hilversum te moeten meemaken, haar geliefde spreekwoord zou er wel weer liggen te blinken van ‘God borgt maar ie en scheldt nie quite’. Wat wij voor alle duidelijkheid alleen maar kunnen beamen.

https://youtu.be/ciCZU3nexxg

Op z’n Hollands, het land van de Mooie Molens (het enige versje dat ons Ma ooit heeft gezongen als ze welgezind was. Wat maar zelden gebeurde) zou dat klinken, dat ‘Gods molen langzaam maar zeker maalt’.

Genieten we nog even samen van die oeie ouwe tijd….

https://youtu.be/ciCZU3nexxg

 

(Digitalia)

++++

4047

 

 

VENSTER OP DE WERELD

"Meisjes met een hoofddoek zijn echt aan het doorbreken"

In onze grootsteden is slam poetry hip. Het is een unieke manier waarop jongeren met taal omgaan en valt het best te omschrijven als een kruising tussen poëzie en rap. Het doel: innerlijke conflicten of maatschappelijke taboes ontkrachten. "Om mij sterker uit te drukken en het karakter van slam poetry te behouden, treed ik op in het Engels", zegt Samira. "Daardoor beperk ik mijn carrière niet tot Vlaanderen."

En dat doet ze allerminst. Samira treedt op met Amerikaanse slam poets in de Brusselse Bozar, wint slamwedstrijden allerlei en heeft ons land vertegenwoordigd op Next Generation Speaks, een toonaangevend slamproject in San Francisco. "Samen met internationale slam-artiesten heb ik daar verder mijn stem ontwikkeld. Geschift."

Samira staat nu wel (zeer bescheiden) te schitteren op podia in binnen- en buitenland, twee jaar terug was ze nog een nobele onbekende in het circuit. "Nooit had ik gedacht dat ik zelf aan het slammen ging gaan. Maar op mijn eenentwintigste had ik een tekst neergeschreven die zodanig vloeiend klonk dat ik me afvroeg of er zoiets als een Belgische slam-scene bestond. Ik googelde wat en ben uiteindelijk bij de Mama's Open Mic in Antwerpen terechtgekomen. Vijf dagen na mijn online speurtocht bleek er een open mic (een evenement waarbij jongeren een microfoon in de hand gestopt krijgen om hun woorden met het publiek te delen, fvd) plaats te vinden. En toen stond ik daar, voor de eerste keer op een podium. Man, wat was ik nerveus. Met trillende handen heb ik de tekst voorgelezen. De respons was lovend. Nadien is de bal aan het rollen gegaan. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe dankbaar ik organisator Miss Eli ben."

De teksten van de Mechelse (Koekoek?) gaan vooral over wurgende schoonheidsidealen en zijn zonder meer feministisch. "Mensen verwachten niet van een moslima dat ze het zal hebben over de onzekerheden als vrouw. Maar ook ik heb tijdens mijn tienerjaren een perfectie-drang gevoeld.

Ik voelde me niet zeker genoeg om bepaalde kleren te dragen, ervoer de nood om me een fitness-abonnement aan te schaffen en op dieet te gaan. In deze samenleving hoor je er op een bepaalde manier uit te zien. Door ouder te worden ben ik dat gaan relativeren."

"Na afloop komen er vaak vrouwen zeggen dat ze zich herkennen in de teksten", zegt Samira enthousiast. "Dat ik op die manier een connectie kan maken met onbekenden vind ik mooi. Ik probeer de woorden te vinden, de vergelijkingen, de alliteraties om bepaalde gevoelens los te weken bij mensen. Ik wil laten zien dat wij, vrouwen van kleur, er (mogen) zijn. Dat we bestaan. Dat onze emoties, ervaringen, ons verleden… waardig zijn."

Samira treedt op met haar hoofddoek. "In het dagelijkse leven zie ik mensen soms denken dat ik een onderdrukte vrouw ben, maar als ik mijn stukken op een podium breng, verandert dat beeld van mij opeens volledig. Mijn hoofddoek heeft mij nooit belemmerd, is altijd een meerwaarde geweest voor mij. Zoveel moslima’s gaan door het leven en denken: 'What the fuck is people’s problem? We don’t get it'. Meisjes met een hoofddoek zijn echt aan het doorbreken hoor. We staan hier, we zijn hier en we mogen hier zijn."

Westerse feministen menen soms dat religie bijdraagt tot patriarchale normen, dat vrouwen met boerka of hoofddoek in strijd zijn met de feministische ideologie. Samira spreekt hen tegen: "Het is simpel: feminisme is ten eerste gelijke rechten voor man en vrouw, ten tweede dat de vrouw de baas is over haar eigen lichaam. Van zodra de beslissing ligt bij de vrouw, ben je er. Als de beslissing ligt bij iemand anders, gaat het mis. Nu zijn het al te vaak mannelijke politici die beslissen wat er met de vrouwen gebeurt, maar is dat het feminisme waar het Westen zo trots op is? We praten altijd over verre, exotische landen waar vrouwen worden verplicht om meer te dragen, maar hier doen we hetzelfde door hen te vragen om minder te dragen. Hypocriet vind ik dat."

Samira heeft altijd de ambitie gehad om meer te doen dan wat mensen van haar denken. "Als tiener werd ik door de maatschappij, leerkrachten, vage kennissen gezien als iemand die niet veel te bieden heeft. Lang heb ik dat geloofd, maar stilaan is het vertrouwen gekomen om daartegenin te gaan. Rol-modellen spelen daar een grote rol in. In het middelbaar had ik er geen. Nu paradeert de Amerikaans-Somalische moslima Halima Aden met hijab op de runway bij Kanye West’s Yeezy-modeshow, hoe geweldig is dat? In eigen land heb je Sarah Dimani, die recent met een hijab op de cover van Flair stond, Adil El Arbi die een film mocht maken, Aya Sabi die een boeken-deal te pakken heeft en zo kan ik wel even doorgaan. Als ik dat op mijn dertiende had gehoord, was ik waarschijnlijk in tranen uitgebarsten. Ik had nooit gedacht dat ik zo groot kon dromen. Ik kan echt niet langer omgaan met mensen die te klein dromen."

*

Ex-Digitaliaanse Bedenkingen

 

Tot zo ver deze ‘vrouw van kleur’ die ‘waardig is’ van hun verleden. Ze bedoelt toch nooit werkzaam in een harem?

DM, de gazet van de Bart Eeckhout de wereldberoemde Initiërende Hoofdredacteur, draait er wel geen doekjes om, om de goegemeente te helpen slammen. U hoeft daar verder onder al die sjaals, die kopvodden en die maskerades niets speciaals onder te zoeken, tenzij de vaststelling van de feiten: DM kiest de partij van de zichtbare medewerkers-onderwerping en wil ons daarbij helpen om hetzelfde te doen. Want IS heeft het ons wereldwijd bewezen: Islam = Vrede Wrede.

De nicab is dan ook een kledingstuk als een ander. En het zou veel simpeler zijn, moest iedere vrouw, man of gender-tussensoort op die manier gekleed op straat komen. Omdat niemand nog weet welk vlees hij na enig aandringen evl. in de bed-kuip krijgt.

En ja, voor ik het vergeet: het mens hierboven is een onderdane van de huidige Beste Burgemeester ter Wereld, die van de Maneblussers-stad, waar het dus ‘s jaars rond hevig Somert. Vandaar die bescheidenheid in haar publiek optreden. En niks eigen lof, zoals U hebt kunnen vaststellen.

Er is dus blijkbaar haast bij om alsnog de Burger na Mobama in extremis te overtuigen, dat de ‘onderwerping’ zo goed als verworven is. Immers vrezen ze met grote vreze dat ‘de anderen’ straks deze progressieve voortuitgang voor altijd, zoals na Het Beleg van Wenen (1783),zullen terugdraaien. Zodat de Kerken misschien weer vol zullen lopen, als eenmaal de ‘Gebedshuizen’ waar de Koran wordt onderwezen, zullen verdwenen zijn. Daar wordt niet allen aan (streng gescheiden) ‘kontheffen’ gedaan, maar worden, met verwaarlozing van de Taalwetgeving, in het Arabisch de plannen bijgesteld voor het uur ‘U’.

De Staatsveiligheid, zegt U? Maar mens toch, die hebben de handen en de voeten toch zo al vol met het bespioneren van de staatsgevaarlijke Rechtse ‘populisten’! Want het zijn vooral zij die de door Allah gezonden Sharia met inzet van al hun krachten zullen blijven bevechten.

(Digitalia)

++++

4046

 

 

VENSTER OP DE WERELD

*

Carnaval-stoeten worden dit weekend extra beveiligd

(Door alleen maar betonblokken, geen stoere mannen)

Meerdere steden in ons land treffen dit jaar extra maatregelen om hun jaarlijkse carnavalsstoet veilig te doen verlopen. In Aalst worden er bijvoorbeeld betonnen blokken naast het parcours geplaatst om te voorkomen dat iemand met een voertuig op de menigte kan inrijden.

Het carnavalsseizoen schiet dit weekend uit de startblokken. Na de aanslagen in Nice en Berlijn, waar vrachtwagens gebruikt werden om een aanslag te plegen, worden er dit jaar bijkomende veiligheidsmaatregelen getroffen.

In carnavalsstad Aalst, waar morgen (Vastenavond) tienduizenden feestvierders worden verwacht, worden de toegangswegen tot de feestzone versperd met tachtig betonblokken of tractoren. Daarnaast worden er 780 agenten ingezet en worden beelden van 35 vaste camera's in combinatie met helikopterbeelden voor het eerst in een nieuw crisiscentrum samengebracht.

Medisch interventieplan terreur

Daarnaast beschikt de stad voor het eerst over een 'medisch interventieplan terreur'. De operatiecapaciteit in de twee Aalsterse ziekenhuizen wordt verdubbeld en ook met ziekenhuizen in een straal van 30 kilometer werden afspraken gemaakt, verduidelijken burgemeester Christoph D'Haese (N-VA) en korpschef Jürgen Dhaene.

 

De ziekenhuizen in Aalst zijn tijdens Aalst Carnaval al jaren in een zogenaamde pré-alarmfase en zetten tijdens de feest-driedaagse ook twee in plaats van één gedeelde MUG-dienst in. "Maar er werd vastgesteld dat de opnamecapaciteit van de Aalsterse ziekenhuizen in specifieke omstandigheden ontoereikend is", zegt burgemeester D'Haese.

**

Ex-Digitaliaanse Bedenkingen

 

Op een schuif-af, dansen rond het Gouden Kalf! Dit is waarover men dit jaar spreekt. Wat het wordt volgende jaren, hangt af van de beginselvastheid der Regering en het uitwijzingsbeleid dat er – noodgedwongen - zit aan te komen.

Ja, ik weet dat ik mij hiermee de woede op de hals haal van al wie of wat stoemelings (Stoemelinx?) en tegen beter weten in, politiek correct blijft gedragen. En neen, ik wil niet iedereen naar buiten werken zoals de Moslimlanden met hun sukkelaars plegen te doen, maar slechts niet mis te verstane signalen geven: we gaan onze handen aan jullie niet langer vuil maken, we gaan voor U in onze gevangenissen geen kosten meer maken: U gaat er gewoon uit, zoals U gekomen bent. Met niets. En zonder pardon. Uit heel het Avondland Europa! Met levenslang inreisverbod voor U en al de Uwen. Terug naar de Hel van waaruit onze Bewindslieden U vroeger bij ons hebben binnengehaald.

Wie in ’t vervolg ook nog maar één vinger verkeerd roert, die gaat letterlijk de boot in. In heet ruim. Aan de riemen. Voor de rest van zijn of haar leven…. Dit is gewoon de geëigende werkmethode die de Franse Revolutie uitvoerde met Kerkelijken die niet rap genoeg dansten naar hun pijpen. De galeien in, tot de dood er op volgde.

Waarom Vlamingen van de harde lijn dat durven (en moeten) zeggen?

Zij willen gewoon hun land terug. Hier en nu. Het is genoeg geweest: de verovering waarvoor jullie door jullie ‘Kerkvaders’ werden ingezet, is voor binnen nog een paar honderd jaar. En leer ondertussen als gebuisde overwinnaars onze vrouwen (en onze kleine meisjes) gerust te laten. En vooral = kies in jullie landen liever andere Leiders die daar geen ‘burgeroorlog’ nodig hebben om jullie de wereld rond te sturen als de eerste de beste uitgehongerde struikrovers.

Neem van ons aan, dat Nieuwe Leiders kiezen een mensenrecht is.

Ook wij hebben er vele eeuwen over gedaan, met vallen en opstaan, om te staan waar we ons nu bevinden. We hebben er heus geen zin in, om terug te vallen op een 1400 jaar oude woestijn-beschaving die er in hoofdzaak in bestaat elkaar naar de keel te vliegen.

Ach: veel woorden om te zeggen dat we jullie, door jullie eigen stomme fout liever kwijt dan rijk zijn. Net zoals we in de eerste plaats onze Verlichte Grote Verstanden der ‘Staatsdragende Partijen’ liever in de lentewind aan de takken van de bomen zagen bengelen.

(Digitalia)

++++

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende