03-02-18

4412

 

 IEDER VOLGELTJE, ZELFS HET KLEINSTE

ZINGT ZOALS HET GEBEKT IS

*

Elk nadeel heb se voordeel’.

Hebben we nog uit de voetbalwereld van Johan Cruyff, God hebbe zijn sportieve ziel.

Benieuwd of hij dit gevleugeld gezegde ook zou durven inroepen hebben in de hierboven geschetste islam-misering van ook en nog meest zijn eigen land, Nederland. Dat helpt, zo stellen wij met afgrijzen vast, geen Wildersen aan.

Het Cruyff voordeel dan?

Dat er in de landen waar het oerwoud van de islammerij ooit wirtek schoot, iets fundamenteels aan het bewegen is. Men zou het haast, maar dan gezien van uit het standpunt van de Ayatollahs, De Dolle mina-beweging kunnen gaan noemen. Niet meer tevreden met de van boven-op geforceerde samenleving.

Hebben ze daar hoogstwaarschijnlijk te danken aan Tinternet. Zij (indien niet gecensureerd) zien en horen ons, en wij zien en horen hen niet alleen, maar maken ze mee. Door al het uitschot van avonturiers dat op ons dak wordt gestuurd.

En dan gebeurt het. In al die soort ‘thuislanden’ worden op intellectueel gebied sedert alle tijden, de vrouwen zo stom mogelijk gehouden. Maar als het om de Vrijheid in de Modewereld gaat, loopt elke patriarchale samenleving in op de klippen..

Wij, Westerlingen, of liever onze voor-vaderen, hebben hun les wel geleerd.’Vader is de baas in huis, maar wat Moeder zegt, dat zal gebeuren’. In Laeken hebben de Coburgers zelfs de ‘Salische wet’ afgeschaft, di eeuwenlang aan vrouwen het recht op de troon-opvolging ontzegde.

Maar! stilaan worden bij ons de hoogste posten ingenomendoor Dames. Met een Hoofdletter AUB. Bij de politie, bijvoorbeeld… de Vlaamse Katrien De Bolle, als Top of the Bill van Interpol.

En gelieve er op te letten: die draagt geen kopvodden!

***

Onze samenleving is al lang geen mannenburcht niet meer. En dat is goed. Want als ‘Heren van de Schepping’ hebben wij het niet zo best gedaan. Oorlogen, veldslagen, bombardementen: ik zie dat nog zo rap niet gebeuren met onze Moeders aan de knoppen!

En Trump dan, hoor ik U vragen.

Wel, heu.. heu.. Die man is juist het bewijs van de uitzondering op de algemene regel. Stel U voor dat wij dat Clinton-venijn als wereldleider hadden gekregen! zou al lang de Poet zijn gelaat zijn gaan opent krabben! Wat ook ’n uitzondering op de regel zou zijn.

Hillary, in Het Pentagon, op haar 75ste verjaardag…

*

Bij ons Ma thuis hing er zo’n ouderwetse Vlaamse spreukwoord in de gang, waar iedereen die langs kwam, voorbij moest. Nu hangt die in ons huis, op dezelfde plaats.

*

Meer protesten Iraanse vrouwen tegen verplicht hoofddoekje; Europa zwijgt

‘vrouw met hoofddoek’

Katjes reclame als slag in het gezicht van vrouwen in islamistische landen.

In Europa is ‘diversiteit’ feitelijk uniformiteit onder de islam…

*

Iraanse vrouw protesteert tegen verplicht hoofddoekje (afbeelding: screenshot Twitter via Journalistenwatch (1)).

*

In Iran staan steeds meer vrouwen op tegen het verplichte hoofddoekje. Vrouwen gaan bijvoorbeeld op stroomkasten, betonnen pilaren of platforms staan, en houden hun hoofddoekje demonstratief op een stok omhoog gestoken. Europa, altijd onmiddellijk een grote mond als ergens de mensenrechten worden geschonden, zwijgt. Hier promoten politiek, media, feministische groepen en ook bedrijven zoals Katjes (in Nederland Katja) juist het dragen van wellicht het bekendste symbool van vrouwenonderdrukking door de islam. Het Iraanse vrouwenprotest gaat dan ook rechtstreeks in tegen de door de elite gewilde islamisering van onze landen.

De moedige vrouwen van Iran, zelfs door president Donald Trump aangehaald, riskeren arrestatie en gevangenisstraf in hun poging zich te bevrijden van het door velen gehate hoofddoekje. Op de Facebooksite van de Iraanse vrouwenbeweging, Mystealthyfreedom, zijn vele foto’s te zien, niet alleen van jonge vrouwen, maar ook van een oude oma.

 

Europa bereidt vrouwen juist voor op hoofddoekje

 

In Europa probeert men onze vrouwen, dochters en zussen juist voor te bereiden op het –ergens in de toekomst ongetwijfeld verplicht moeten- dragen van een hoofddoekje, door dit als een zogenaamd hip en modieus verschijnsel neer te zetten.

 

De van oorsprong Nederlandse snoepfirma Katjes maakte bijvoorbeeld een Duitse reclamespot met een (nep-)moslima met hoofddoekje. ‘Met onze Jes! Alles Veggie! campagne willen wij in het bijzonder jonge vrouwen aanspreken die plezier hebben in het leven, en daarbij bewuste voeding tot zich nemen. Daar horen ook jonge moslima’s bij, voor wie het mijden van dierlijke gelatine een belangrijke rol speelt. Met Katjes wordt snoepen heel simpel puur vegetarisch.’

 

‘Reclame slag in het gezicht van vrouwen in islamistische landen’

 

Het bedrijf kreeg daar naar eigen zeggen veel positieve, maar ook kritische reacties op, zoals deze vrouw, die op Facebook schreef: ‘Ik begrijp hier echt niets van. Met de vrouw heeft niemand een probleem. Dit is alsof u een zwarte laat zien, die vrolijk en ondeugend Katjes aan het snoepen is – in ketenen (een verwijzing naar het slavenverleden- X.). Is weliswaar mooi divers, ziet er echter komisch uit, aangezien vrouwen ervoor strijden om deze lap niet meer te hoeven dragen, en daarvoor gruwelijk mishandeld worden. Ik weet het niet, maar ergens is het punt bereikt waarop diversiteit uniformiteit wordt. Als dat bij uw merk past, heeft u een groot probleem.’

 

‘Een moslimvrouw met hoofddoekje is geen sterke vrouw, maar een slavin van haar patriarchale religie, ‘ reageert een ander. ‘Deze reclame is een slag in het gezicht van alle vrouwen in islamitische landen, die vechten om hun rechten. En het is natuurlijk islamisering! Hier in Duitsland moet de islam met al die media campagnes aanvaardbaar worden gemaakt.’

 

‘Kritiek op islam en hoofddoekjesdwang is geen racisme, noch hetze, omdat de islam geen ras is, en kritiek geen hetze,’ vult iemand aan. ‘U gaat nergens op de inhoudelijke kritiek in, het blijft maar bij blabla... U bent hier zeker niet slechts één klant door kwijtgeraakt, maar misschien krijgt u als compensatie voor uw politiek correcte knieval (voor islam) en uw polit-propaganda subsidie van de regering!’

 

Gisteren schreven we over de oprichting van een nieuwe vrouwenbeweging ‘120 Decibel’ in Duitsland, die zich gaat verzetten tegen het geweld van migranten, en tegen de islamisering van hun land. Een initiatief, waarvan velen hopen dat dit zich naar andere Europese landen, waaronder Nederland, zal verspreiden.

 

Xander

(1) Journalistenwatch

*

http://xandernieuws.punt.nl/content/2018/02/Meer-proteste...

*

AAN DE VRUCHTEN GROOT OF KLEIN

NT MEN DE BOOM

*

Xander is – in doornsnee – een zeer beminnelijk man. Maar anders dan Geert Wilders, spreekt die over’ hoofddoekjes’, en niet over’ kopvodden’. Wat ze nochtans zijn.

Mijn twee grootmoeders droegen net zoals alle Oma’s bij ons, ‘s winters en ‘s zomers, schouderdoeken waaronder ze bijna helemaal konden in verdwijnen om te schuilen voor zon, of regen en wind. Alleen die ene, de liefste, hing dat ding aan de kapstok om een uur ver te voet naar de Zondagsmis te gaan met haar Oude Meetje-hoedje, zoals de mode was in de late jaren ’30. Datzelfde dingetje komt ook voor bij Jean François Millet (1814-1875), als hij poëtische boeren-taferelen schilderde…

Het mag niemand verwonderen dat die paar goedkope reproducties die ons Moeder bezat, vandaag de dag bij ons hangen?

*

Hemelrijker

De commentaren zijn gesloten.